زلفی گل خبر داد:

اختصاص اعتبار پژوهانه برای دانشمندان یک و دو درصد برتر دنیا/ آغاز ساخت ۲۶۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در وزارت علوم 

وزیر علوم گفت: اختصاص اعتبار پژوهانه برای دانشمندان یک و دو درصد برتر دنیا در وزارت علوم به تصویب رسیده است. 

محمد علی زلفی گل وزیر علوم در شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: آیین نامه پایه های تشویقی تصویب و ابلاغ شده همچنین، ۱۳۸۰ نفر در رشته های اولویت دار در سال گذشته بورسیه شده اند. 

وی افزود: آیین نامه جذب نخبگان در خارج از نوبت تصویب شده است. قانون جهش علمی، اختصاص اعتبار پژوهانه برای دانشمندان یک و دودرصد برتر دنیا در وزارت علوم به تصویب رسیده است. 

وزیر علوم ادامه داد: دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد در وزارت علوم تدوین شده است؛ به مجلات تحت نمایه بین المللی شده زبان فارسی در سال آینده ۵۰۰ میلیون تومان جایزه داده می شود. اکنون ۲۳ مجله فارسی تحت نمایه بین المللی تدوین شده است.  

زلفی گل تاکید کرد: امریه پسا دکترا و فناوری در وزارت علوم احرایی شده است. معادل پنج درصد از اعتبار هر دانشگاه باید به امور فرهنگی اختصاص داده شود.معادل ۱۵ درصد از اعتبار کل دانشگاه باید برای موضوع پژوهش در نظر گرفته شود. 

وزیر علوم ادامه داد: پارک فناوری ببن المللی ایران تاسیس شده است و آیین نامه بورس اولویت دار در وزارت علوم تدوین شده است. سامانه فرنما و جان در وزارت علوم طراحی شده است. 

وزیر علوم گفت: در سالیان گذشته ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در این دولت ۳۵۰واحد دیگر راه اندازی شده همچنین به تازگی ساخت ۲۶۰۰ واحد خوابگاه متاهلی شروع شده است. 

وی افزود: پژوهش های دانشگاهی در وزارت علوم، آموزش محور است. در طرح پذیرش دانشجو از طریق استاد محور حدود هزار دانشجو پذیرفته شده است. 

گفتنی است، همزمان با برگزاری شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور از درگاه پذیرش استاد محور و استعدادهای درخشان در سامانه نظام ایده‌ها ونیاز یا به اختصار نان، سامانه موسسات آموزش عالی آزاد و غیردولتی یا به اختصار ساما و سامانه آموزش رشته محور، مهارت محور، ایده محور و نیازمحور یا سامانه آرما با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد. 

 در پایان این مراسم کتاب گزارش عملکرد دوساله معاونت آموزشی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ملاک برتری را از مقاله دادن خارج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران بفهمید و پای گردش مالی دولت از بیت کوین را خارج کنید. به امید شفافیت نفت و بانک ایران
آخرین اخبار